BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

:::Our Love:::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 18, 2011

~~kematian~~

salam...lame xupdate blog lorh...xdop idea mcm2 mmber2 aku nih..kudin ape sume lah..dy mmg kaki cerita...huhu...

so this week..aku xbnyk wat kije mane..sejak arwah nenek aku meninggal..aku ase mcm xcaye..beliau sudah menemui ke Pencipta Alam nih..yela..aku ase mcm terlalu cepat..akan tetapi Allah lebih myayangi beliau..semoga arwah di tempatkan di kalangan orang2 yg soleh serta solehah..

ok..now i wan cerita same lu about death k...its not easy lah na mati nih..aku na share serba sedikit pasal mati nih..mklum lah..aku ade pengalaman sedikit..tuh pon disebabkan nenek aku meninggal..

first sekali lah..aku cerita berdasarkan pengalaman semasa bersama arwah nenek aku..
nenek aku sakit tua..maybe da sampai masa nye..so dipendekan cerita..masuk lah hospital selama 1 week..

first, kita xkan perasaan bahawa masa kematian sudah tiba..cuma kite boleh mgetahui sesorang itu sentiasa mgata bhawa masa mati sudah tiba..

kedua, kite sendiri akan merasa lemah semacam..padahal takde demam and sebagai nye..


ketiga, ttiba selera makan sudah tiada..mmg lapar tetapi xda selera..mcm mane tuh?


keempat, lemah segala anggota bdan dengan tiba2...


kelima, pitam and sebagai nye...


keenam, najis kite kan kembali seperti najis bayi baru lahir..kehitaman tetapi tiada bau.


ketujuh, lidah kite kan ttiba jadi pendek and sukar na bertutur,


kelapan, anggota bdan akan sejuk, bermula kaki hingga ke bahu.


kesembilan, ajal mungkin mhampiri..


kesimpulan nye, aku belaja something, bahawa kematian unpredicttable..

semoga kite sume dpt kematian dlm keadaan mulia..insyaAllah~~

~~~iRyA_241006~~~

No comments:

Post a Comment